torsdag den 4. marts 2010

Galop'erende statititis

Efter at have strikket en times tid på hulbort-kanten til bindesjalet, se nedenfor, så gik den vilde jagt ellers i gang, for jeg skulle have noget enkelt strikketøj med på venindebesøg om aftenen.
Jeg havde ellers gang i flere ting. Der er jo stadig et "øjne i nakken" sjal på pindene, men der skal tælles meget.
Der er også et lille bomulds-baby-sæt på pindene. Min allerbedste ven Andreas skal være farfar til sommer, og jeg fik jo noget bomuldsgarn på tilbud i Kvickly, den dag jeg købte mohair garnet til "øjne i nakken". Jeg fik faktisk 10 nøgler garn til 100 kr. hvilket er fint når man skal klare sig for sygedagpenge. På det tidspunkt anede jeg ikke havd jeg skulle bruge garnet til - jeg måtte bare eje det. Så jeg er faktisk ret stolt over at jeg allerede har fundet ud af hvad det skal bruges til.

Men, nej - der skal jo bruges masser af lys, når kanterne skal strikkes op...
Der ligger godt nok altid et sokke-strikketøj klar til den slags besøg. Men det gad jeg ikke.
For mig er der sådan set tre slags dage, dem med startitis, dem hvor jeg får monteret fra bunken - og så de dage "hvor jeg mangler garn".
I lørdags var det faktisk én af de sidst nævnte dage, men butikkerne havde lukket da jeg blev rastløs, fint nok, så sparede jeg nok nogle penge. Jeg havde alle garnkurvene fremme for at se om der mon var noget garn jeg havde glemt. Det var der ikke. Hmmmfff.
Men efter en times tid på Internettet, så var beslutningen truffet. En Tunika i str. 1 år til lille dejlige Lotte. Garnet var noget lys-lilla-mix boumldsgarn fra Kvickly - 4 nøgler til 3 nøgler's pris. Den strikkes nedefra på rundpind nr. 3 så jeg regnede med at have nok at strikke på til en hel aften.
Men det betød så samtidigt at jeg havde gang i 5 forskellige ting på én gang...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar