torsdag den 25. november 2010

Ny jakke - ny farve i garderoben = ny taske





Jeg havde en lille strikkekrise før jeg fik en masse stof i "nye" farver. Men efter at jeg har syet to nye jakker, er der gang i strikkepindene igen. Jeg kan ikke bruge min grønne taske til den nærmest karrygule jakke. Så der var ikke andet for end at lave en ny...



Jeg havde fået at vide at man godt kan valke andet end uld, så længe hovedvægten er ren uld. Jeg havde også fået at vide at helt lys uld er sværere at valke end farvet uld. Men jeg havde lyst til at prøve. Det er altid overraskende så meget større man skal strikke tingene.



Jeg har brugt en Drops opskrift og strikket med en tråd af det bulgarske uld og en tråd af det tynde mohairgarn. Tasken blev først vasket på 40 gr. - men det var ikke nok, så den fik også en tur på 60 gr. Det hjalp.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar