fredag den 12. november 2010

Jeg er begyndt at sy


Jeg er meget stolt af mig selv. Jeg er kommet i gang med at sy. En god veninde har foræret mig et ordentlig stak dejlige stoffer, så det var bare at gå i gang.

Det er nok over 30 år siden at jeg sidst har klippet et snitmønster ud.
Jeg lagde hårdt ud og klippede til to jakker. Til den ene, en tyk ulden sag i karrygul, brugte jeg et meget enkelt mønster.




Men jeg løb tør for matchende tråd, så jeg besluttede at kaste mig ud i den blåternede. Den var lidt mere kompliceret. Der har været mange udfordringer med den. Jeg har aldrig arbejdet med strygevlieseline før. Og jeg har aldrig syet et for før. Højt at flyve, dybt at falde - men stoffet havde jo været gratis...

Men det er faktisk gået over alt forventning. Stoffet trækker sig lidt ved lynlåsen og meget ved ærmeropslag og i opslaget forneden. Men det får være. Jeg tror såmænd ikke at det ses når jeg har den på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar