mandag den 22. februar 2010

Traditionelt bindesjal

Det er åbenbart gået helt galt - for nu har jeg gang i to sjaler... Mig som aldrig bruger sjaler, højst et halstørklæde. Mon ikke denne lange vinter er med til at inspirere mig?

Men der er da heldigvis undtagelser der bekræfter reglen. Og lige prææcis det traditionelle bindesjal fra Herning egnen er jo anderledes fordi det netop bindes og derfor er mere anvendeligt end et almindeligt sjal. Så sådan et er jeg sørme også startet på, selvfølgelig i min favoritfarve.

Det tager forhåbentligt lidt tid før det er færdigt, så nytteværdien af garnet i strikketid pr. løbende meter/ per krone er lidt bedre end til det sidste projekt. På den anden side glæder jeg mig meget til at tage det i anvendelse - og helst inden vinteren er omme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar