tirsdag den 16. februar 2010

Filtede luffer

I dag har jeg aflivet en "UFO". Hvorfor ender alt det billige garn fra diverse supermarkeder altid i min kurv - i store mængder? Den nysgerrige læser vil have bemærket et strikketøj i noget mixet (rødt, orange, gult, pink) uldgarn fra Netto på et af mine fotos. Men altså helt ærligt, farverne er flotte, men ikke velegnede til en trøje i min størrelse. Så dø skulle den! Også selvom jeg kun manglede et lille stykke af den...
Herligt at få det overstået!
Og så var der lige pludselig frit slag. Garnet er 100% uld, så hvorfor ikke strikke noget der skal filtes/valkes?
Jeg startede med et par luffer. Først en "pelskant" og så følge en opskrift i "dame-størrelse".

Tvivlen var stor - lufferne blev ernorme!

En dyb vejrtrækning og ind i vaskemaskinen med dem på 40 gr.

Uret sagde 1.14 - tiden var lang og spændingen stor!

Men endelig var tiden gået og jeg stod klar. Chok!


De var godt nok blevet SMÅ!

Endnu en dyb vejrtrækning. De var flotte! Og de passer med garanti Mia, min venindes datter. Py-ha! Problem solved ;-)

Jeg vil prøve en gang til - har jo masser af garn. Næste par bliver strikket i dobbeltgarn og så håber jeg at de passer mig ;-)

1 kommentar:

  1. Hej så fandt jeg ind på din blog, det er nogle rigtig søde pulsvarmer og vanter du har strikket.

    Inde på webstrik, stod er noget mustisk foran dit blognavn og det kunne jeg ikke læse. Men pyt nu hænger du på mig ;-)

    Sov godt !

    SvarSlet