fredag den 12. februar 2010

En herlig dag!

Nu havde jeg strikket på pinde nr. 20 i flere uger så fingrene var ikke meget for at arbejde med strømpepinde str. 2½. Så jeg fandt på noget andet.

Havde fået 24 ngl. Viking Naturgarn (tykt 100% uld) op under neglene under udsalget - 10 kr. nøglet var så fin en pris, at jeg ikke kunne modstå det. I disse kolde tider har man jo lyst til tykt, varmt tøj. Så jeg vil strikke luffer og en hue der begge skal valkes, samt benvarmere og en vest i vendestrik fra www.garnstudio.com - alt sammen i en af mine favoritfarver, nemlig "Loden" grøn.

Og det går stærkt på pinde nr. 8. Jeg startede jo først efter at vesten var afsendt torsdag eftermiddag. Men hold da op, man kan da ikke være så kort tid fra en færdig opgave uden at have garn og opskrift parat til den næste ting?

Sofus trænger åbenbart også til noget varmt, så inden jeg nåede at tage et foto af den halve vest lå han og varmede sig...



Omkring middagstid fredag var rastløsheden for overvældende og så måtte jeg jo ud og starte bilen med næsen mod Hillerød.

Jeg har fået en masse inspiration ved at være medlem af gruppen Webstrik, så jeg havde en idé om at næste projekt skulle være et bindesjal og jeg havde set flere flotte på internettet. Valget faldt på et bindesjal som man kunne købe online på www.strik.dk - men hvorfor det når jeg bor så tæt på Hillerød? Jeg havde aldrig været inde i forretningen før - og det er en stor fejl! Jeg kan varmt anbefale denne hyggelige strikkeforretning hvor der er masser af inspiration at hente!

Her ses så dagens høst.






400 gr. Dansk Pelsuld fra Hejlholt (to farver - til bindesjalet)
100 gr. Lama Uld til et par valkede luffer til en veninde - og opskriften kan jeg genbruge til mit eget "loden" projekt, idet opskriften er bedre end den jeg havde.
300 gr. Naturuld i et helt uimodståelige farve, der faktisk passer ret godt til mine grønne garner... - ja, indrømmet totalt impulskøb, meeeen jeg har skam en plan, så må vi se om den lykkes...
300 gr. pelsgarn - det var på tilbud ;-)

Det er mange år siden at jeg har købt for så mange penge garn på en dag! Jeg glæder mig til at finde krydsnøgleapparat og garnvinde frem. Det føles så herligt at have det rigtige værktøj!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar