onsdag den 18. maj 2011

Vikingetrøje oversize

Beklager at jeg ikke er god til at opdatere denne blog. Mit liv er til tider temmelig kaotisk...
Men nu skulle det altså være, så her kommer de par måneders strik.

Nu jeg havde fået alt det dejlig uld, skulle jeg finde på noget at strikke af det. Der var især meget af en dejlig brun-beige.
For snart meget lang tid siden købte jeg opskriften Vikingetrøje af Rasmilla. Den ville jeg gerne lave til mig selv. Med en strikkefasthed på 14,5 ville den blive bred nok hvis jeg strikkede efter str. 12 år. Jeg fulgte opskriften slavisk, så den er blevet meget lang, rigtigt meget dejlig lang. Da jeg fandt ud af hvor lang den var blevet, tjekkede jeg ærmelængden. Og godt det samme for det viste sig at de var lige tilpas, på det tidspunkt. Trøjen strikkes ovenfra så det var nemt at tilpasse ærmelængde m.m. Hætten er også strikket kortere.

1 kommentar: