mandag den 22. februar 2010

Nyt på pindene

Jeg er strikaholic!

Det er der slet ikke tvivl om. Der kan gå fuldstændig panik i det lille hjem hvis ikke der ligger garn parat til nye projekter. Og det er totalt umuligt at gå forbi garn på udsalg. Heldigvis er jeg også ganske forsigtig med at bruge penge, så jeg kan som regel nøjes med at købe til 1-2-3 projekter ad gangen ;-)

For snart længe siden var jeg en tur i Kvickly - og her gik det faktisk lidt galt. Der var udsalg på garn. Så der røg en del mixet bomuldsgarn i dejlige lilla nuancer i kurven, noget af det er allerede brugt til hæklede kanter på karklude fra Netto.

Men der var også 10 ngl. til 100 kr. Ikke til at gå uden om, når man er mig...

Heriblandt et pænt gråt mohairgarn (65% mohair 35% akryl) - 4 ngl. - forhåbentlig rigeligt til et sjal. De sidste 6 ngl. blev noget helt almindeligt beige bomuldsgarn. Skørt. For jeg havde nok fået de 4 nøgler mohair til nogenlunde samme samlede pris på en almindelig dag. Men nu har jeg altså også noget bomuldsgarn som jeg ikke havde nogen planer for på købstidspunktet. I mellemtiden har jeg modtaget en god nyhed, én af mine aller bedste venner skal være bedstefar til sommer og så er det jo dejligt at have noget bomuldsgarn liggende klar.

Nå, det var mohair garnet jeg ville fortælle om. Det blev købt til et sjal. Som om jeg strikker mange sjaler. Faktisk har jeg aldrig strikket et sjal. Og jeg bruger ikke sjaler. Så hvad er det lige der sker? Det må simpelthen være fordi så mange af jer webstrikkere har strikket så mange sjaler og så har jeg vel tænkt at det må jeg også hellere? Ja, jeg ved det faktisk ikke.

Det værste er at jeg faktisk har været lidt små irriteret over dette garn, jeg har efterhånden brugt meget tid på at finde ud af hvilket sjal jeg skulle strikke. Valget har været utroligt svært. Men nu er beslutningen foreløbigt faldet på et shetlandsk sjal der hedder noget a la "øjne i nakken".

1 kommentar:

  1. Jeg tror, vi er rigtig mange der har samme "lidelse" som dig: strikaholic. Vi er også nødt til at have næste projekt klar, så vi ikke får abstinenser :)

    SvarSlet