mandag den 22. februar 2010

Om den filtede hue der blev til en hat ;-)

Pulsvarmere, benvarmere og en vendestriksvest med korte ærmer - og så noget garn til overs. Måske en filtet hue? Ind på garnstudio og finde en opskrift. Og så gik det ellers derudaf. Med stor undren så jeg strikketøjet vokse og vokse. Strikkefastheden blev tjekket mere end én gang, kan jeg godt love jer. Men den målte hvad den skulle. Så vaskemaskinen blev startet på 40 gr.



Og ud kom en meget lidt huelignende ting, der måske ville passe en mellemstor bjørn. Hmmm. Totalt ubrugelig. Så ind i vaskemaskinen igen - denne gang på 60 gr. Det var bedre - nu lignede tingesten en hue lidt mere. Meeeen den fakdt stadig helt ned over øjne og ører. Surt. Så næste gang jeg skulle vaske røg den med i vaskemaskinen på 40 gr. og så begyndte det at ligne noget, men den var stadig lidt stor, så den røg med i tørretumbleren. Juubii. Nu havde jeg sørme en hat. Så nu mangler jeg lige at springe ud som hattedame ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar